2018. április 29., vasárnap

Mandulás ricotta torta eperrel

A dolog úgy kezdődött, hogy vettem egy doboz ricottát, hogy majd lesz belőle egy  gyümölcsös, tejszínes rolád, vagy kocka. Aztán szóba került, hogy rég sütöttem sajttortát. Úgyhogy elkezdtem ricottás sajttorta után kutakodni, majd több receptet elolvasva, a New York Cheesecake receptemmel ötvözve megszületett egy elképzelés. És vennem kellett még egy doboz ricottát...
A főkóstolóim egybehangzó véleménye alapján egy ideig nem kell krémsajtosat sütnöm. Mert ez a verzió egészen más textúrájú mint a hagyományos. Krémes, levegős, könnyű.


Hozzávalók, 23 cm-es csatos tortaformához
Az alaphoz
80g héjas mandula
80g tk. búzaliszt
50g vaj
1 tojás sárgája
50g cukornak megfelelő édesítő, xilitet használtam

A krémhez
500g ricotta, szobahőmérsékletű
250g mascarpone, szobahőmérsékletű
4 tojás, szobahőmérsékletű
100g cukornak megfelelő édesítő, negyedannyi cukorhelyettesítőt használtam
30g étkezési keményítő
1 teáskanál mandula aroma, vagy 1-2 evőkanál mandulalikőr

eper a díszítéshez 


A tortaforma aljába sütőpapírt vágtam, nem kell pereme legyen, elég, ha az alját befedi. A mandulát és a nyírfacukrot késes aprítóba tettem, finomra őröltem és keverőtálba borítottam. Elkevertem a liszttel. A vajat langyosra olvasztottam, belekevertem a tojás sárgáját. Beleöntöttem a mandulás lisztbe, majd össze forgattam. Nem szabad összegyúrni! A morzsás állagú alapot betettem a tortaformába és egyenletesen belenyomkodtam úgy, hogy 1,5-2cm-es pereme legyen. Hűtőszekrénybe tettem annyi időre, míg a sütő 160 fokra felmelegedett. Ezután 15 perc alatt elősütöttem. 


Amikor a tortaalap kihűlt  a ricottát, mascarponét keverőtálba tettem, a negyedannyival és az egyenként hozzáadott tojásokkal simára kevertem, végül hozzáadtam a keményítőt és a mandula aromát. Habverővel könnyen elkeverhető, ne habosítsuk robotgéppel. A krémet ráöntöttem a tésztára, elsimítottam. A sütő aljába vizes edényt állítottam és 160 fokon 50 perc alatt megsütöttem a tortát. A sütőből kivéve a közepe még kissé remeg. Mikor langyos lett, körbevágtam és levettem róla a tortakarikát. Akkor szeletelhető szépen, ha teljesen áthűlt, pihentessük hűtőben egy éjszakán át.


Tálaláskor friss eperrel díszítettem, de tehetünk rá más gyümölcsöt is. Adhatunk hozzá gyümölcsszószt. Mandula helyett ízesíthetjük citrommal, naranccsal. 


A morzsás tortaalap ötlete itt található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése