2017. december 23., szombat

Mákosguba torta házi gubarúdból

Nem múlhat el a karácsonyi ünnepkör mákos guba nélkül. Mivel holnap ebédvendégeink lesznek, ezért kissé ünnepi formába hoztam a gubát egy főzött vaníliás krémmel és kevéske tejszínhabbal. 
Ezúton szeretnék minden kedves olvasómnak szeretetteljes, meghitt ünnepet kívánni! Köszönöm, a sok-sok visszajelzést a receptjeimmel kapcsolatban, minden finom falat ami az asztalotokra kerül nagy öröm számomra!


Hozzávalók, 26cm-es tortakarikához
Gubarúdhoz (10db, 60g-os)
400g liszt (120g sima, 280g tk. búza)
150ml habtejszín
120-130ml víz
22g friss élesztő
30g olvasztott, visszahűtött vaj
1 nagy teáskanál só
1 evőkanál tej a kenéshez

A guba öntethez
1l tej (vagy tejszín-víz keverék)
3 L-es tojás sárgája
80g vaj
25g negyedannyi cukorpótló
150g darált mák
1 kezeletlen citrom héja
kevés vaj és liszt a forma előkészítéséhez

A krémhez
200ml habtejszín 
200ml víz
30g vaníliás krémpor (cm. főzős pudingpor)
2 L-es tojás
20g negyedannyi cukorpótló
fél rúd vanília magjai

A díszítéshez
300ml habtejszín
1 csomag habfix (elhagyható)
10g negyedannyi cukorpótló (elhagyható)
egy csipet szemes mák


A gubarúd hozzávalóiból lágyabb tésztát gyúrtam. Bő fél óra alatt a duplájára kelesztettem, majd 10 egyenlő részre vágtam. Pár percet pihentettem, majd hosszú rudakká sodortam és papíros sütőlemezre sorakoztattam őket. 
Közben a sütőt 200 fokra előmelegítettem és gőzösítettem. A megkelt rudakat tejjel vékonyan lekentem és aranybarnára sütöttem. Rácsra tettem őket kihűlni.
Mivel a gubakiflik tegnap este készültek és frissen, ropogósan mintavételen estek át, azért a torta 8db-ból, kb. 480g-ból készült.
A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A tortaformát vékonyan kivajaztam, leheletnyi liszttel megszórtam. A gubarudakat karikákra vágtam és egy nagyobb keverőtálba tettem. A tejet,vajat, citromhéjat tapadásmentes lábasba tettem és felforraltam, majd a negyedannyival elkevert tojássárgáját hőkiegyenlítéssel belekevertem a tejbe. (Hőkiegyenlítés: a cukros tojáshoz 1-2 evőkanál forró tejet adni, elkeverni, majd a tejbe belekeverni. Így elkerülhető, hogy a tojás kicsapódása.)  
A forró folyadékot, mákot a kiflikre öntöttem és pár percig állni hagytam. Egyenletesen elterítettem  a tortaformában és 25 perc alatt megsütöttem. Tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e.


A kész tortaalapot hideg helyre tettem. Elkészítettem a vaníliás krémet. A tojások sárgáját, krémport, vanília kikapart magjait egy hőálló tálba tettem és kevés vizes tejszínnel simára kevertem. A tojások fehérjét a negyedannyival tejföl sűrű habbá vertem. Ne verjük túl, hogy ne legyen habpamacsok a krémben.
A vizes tejszínt felforraltam, majd a sárgájás alapot hőkiegyenlítéssel belekevertem. Mikor besűrűsödött beleforgattam  a fehérjét és egy percig főztem. A krémet a gubatorta tetejére kentem. Hideg helyre állítottam. Mikor kihűlt körbe- és alávágtam, majd tortatálra csúsztattam. 
A díszítéshez szánt tejszínt jéghidegre hűtöttem és kemény habbá vertem. Vékony rétegben lekentem vele a torta tetejét és csillagcsöves habzsák segítségével feldíszítettem, végül kevés szemes mákkal megszórtam.


Köszönöm az ötletet és a sok-sok egyéb szakmai inspirációt, biztatást kedves barátnőmnek A-nak! 
A mesteri dekoráció Édesanyám kezét dicséri!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése