2017. december 10., vasárnap

Karácsonyi kakaós keksz

Az előző pecsételhető kekszreceptem sikerén felbuzdulva készítettem nektek egy kakaós, mézesfűszeres verziót. Az alapszabály itt is ugyanaz, dolgozzunk hideg anyagokkal, nyomjuk a tésztába erősen a pecsétet, és pihentessük hűtőben sütés előtt. 
Ez a keksz sokáig eltartható, remek gasztroajándék lehet. Tavaly ajándékba kaptam pár karton ajándékcsomagoló házikót (ld. itt.). Ez adta az ötletet, hogy barna, natúr papírtasakokból készítsek hasonló csomagolást. A zacskókat fehér, vízbázisú filctollal feldíszítettem, kilyukasztottam és színes szalaggal megkötöttem. Ha kekszet csomagolunk bele, előtte mindenképp tegyük fóliába, uzsonnás zacskóba, hogy ne zsírozza össze.


Hozzávalók
300g liszt (100g sima, 200g tk. búza)
100g vaj
40g sertészsír
1 tojás sárgája
25g keserű kakaópor
25g negyedannyi ugyanannyi cukorhelyettesítő, finomra őrölve
1 csapott teáskanál mézes fűszerkeverék
1-2 evőkanál víz vagy tejszín


A lisztet a kockára vágott, hideg vajjal és zsírral elmorzsoltam, hozzáadtam a tojás sárgáját, kakaóport, az őrölt negyedannyit, mézes fűszert és gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Segítségül hívhatunk késes aprítót. Ha nehezen áll össze, 1-2 kanál hideg vizet vagy tejszínt adhatunk hozzá. Fóliába csavartam és egy órát hűtőszekrényben pihentettem.



A megdermedt tésztát lisztezett nyújtótáblán 3-4mm vékonyra nyújtottam, belenyomtam  a pecsétet és egy kerek kiszúróval kiszúrtam. Praktikus a tésztából kisebb adagokat nyújtani. A maradékot és  leeső tésztaszéleket összegyúrás után hűtőben hagyni.


Sütőpapíros lemezre sorakoztattam a kiszúrt kekszeket és mikor a tepsi megtelt, hűtőbe tettem.  Egy órán át pihentettem, ezzel is elősegítve, hogy a minta szép rajzolata megmaradjon. 180 fokra előmelegített sütőben körülbelül 10 perc alatt megsütöttem. Vigyázzunk, mert könnyen megég. A kihűlt kekszeket jól záródó süteményes dobozba szedtem.
Még több papírtasak itt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése