2017. augusztus 22., kedd

Villámgyors mákos kifli

Tegnap délután ért a felismerés, hogy bizony már megint nincs uzsonnám... Először arra gondoltam, süthetnék talán gyors csokis, mogyorós kiflit, de eztán eszembe jutott a napokban beszerzett friss mák! És innen már nem volt vissza út! 


Hozzávalók, 16 kiflihez
300g liszt (90g sima, 210g tk. búza)
80ml tejszín
80ml víz
1 L-es tojás
30g cukornak megfelelő édesítő
15g élesztő
30g vaj
negyed kezeletlen citrom héja

A töltelékhez
180g őrölt mák
40ml tejszín
40ml víz
80g cukornak megfelelő 1:4 cukorhelyettesítő
50g savanykás lekvár, nálam házi barack
negyed kezeletlen citrom héja


A mákot elkevertem a citromhéjjal, a vizes tejszínt a negyedannyival felforraltam és ráöntöttem a mákra. Beletettem a lekvárt, majd alaposan összekevertem. A megadott folyadékmennyiség irányadó, a cél az, hogy máktöltelék jól kenhető legyen, de ne folyjon. 
Míg a töltelék hűlt, elkészítettem a tésztát. A hozzávalóit a kenyérsütőgép üstjébe mértem úgy, hogy a felvert tojásból egy evőkanálnyit  félretettem a lekenéshez. Lágyabb, jól nyújtható tésztát gyúrtam és kelesztőtálba tettem.
A tésztát 20 perc pihentetés után elfeleztem és 40cm átmérőjű körre nyújtottam. Rákentem a máktölteléket, majd a másik tésztadarabot is kinyújtottam és befedtem vele. Pizzavágóval 16 cikkre vágtam, a háromszögekből kiflit hajtottam úgy, hogy a bal kezemmel tekertem, közben a tészta hegyét finoman húztam. Papíros sütőlemezre sorakoztattam a kifliket, közöttük elég teret hagyva, hogy ne süljenek össze. 
Mikor mind a 16 darab elkészült, lekentem  a félretett felvert tojással és hideg sütőbe tettem. A sütőt 200 fokra állítottam és aranybarnára sütöttem a kifliket. Az én sütőmmel ehhez körülbelül 30 perce volt szükség. A kész süteményeket rácsra tettem kihűlni. 


Légy korrekt, hivatkozz te is! A recept amit átdolgoztam a Limara péksége blogon található.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése