2017. augusztus 14., hétfő

Szilvásgombóc cukkinivel


Szilvásgombóc!
ó-ó-ó-ó!
A felszín édes hó...
Rajta aranyszínű morzsa!
Szilvásgombóc!
ó-ó-ó-ó,
Megkóstolható!
És benne van a kenyér, benne van a víz!
Benne van a tudás, benne van az íz!
Benne van az idő, benne van a só!
Benne van a válasz: embernek lenni jó!
jó, jó, jó
Ez a jó ízű kisbolygó!
Jó, jó, jó, jó
Belül tűz forró!
Jó, jó, jó, jó
Olyan illatosan olvadozó!
Jó, jó, jó, jó
(Presser Gábor - A padlás: Szilvásgombóc) 

A jó ízű kisbolygó főtt, tört burgonya helyett, IR diétába illeszthető módon, az örök jolly jokerrel: cukkinivel! Sem ízben, sem állagban nem különbözik a krumplis verziótól! Aki nem hiszi, járjon utána!


Hozzávalók, 15 gombóchoz
400g zsenge cukkini
1 tojás
50g sima liszt
200-250g tk. búzaliszt, amennyit felvesz
só 

szilva
fahéjas édesítő, nálam nyírfacukor

50g vaj,
150g tk. morzsa

A cukkinit héjastól, apró lyukú reszelőn lereszeltem. Ha a cukkini már nem annyira zsenge, héja vastag, akkor hámozzuk meg, szedjük ki a magjait. Sóztam és 15 percet pihentettem.
Ez idő alatt, vajon aranybarnára pirítottam a morzsát. A szilvákat megmostam, félbe vágtam. Előkészítettem a fahéjas nyírfacukrot.


A cukkini levét kinyomkodtam, 240g lett lé nélkül. Beletettem a tojást, majd liszt egy részét visszatartva összegyúrtam. Annyi lisztet adtam hozzá, hogy  a hagyományos, burgonyás verzióval megegyező állagú legyen. 
Vizet forraltam, amibe sót dobtam és pár csepp olajat csepegtettem. A tésztát lisztezett nyújtótáblán kinyújtottam. Körülbelül 10x10cm-es négyzetekre vágtam, egy-egy fél szilvát tettem a lapokra, azokra pedig fél teáskanálnyi fahéjas cukrot.


Gombócokat formáztam, lisztezett felületre sorakoztattam őket. Amikor a felével elkészültem a forrásban lévő vízbe tettem őket. A gombócok akkor főttek meg, ha feljönnek a víz felszínére. Alaposan lecsepegettem és a morzsában megforgattam. Közben elkészítettem a maradék tésztát is. 


Ötlet innen.

4 megjegyzés:

  1. Megcsináltam és annyira de annyira finom!!!!!
    Nagyon kétkedve álltam neki de isteni finom, komolyan!!
    Köszönöm a receptet!!! <3

    VálaszTörlés
  2. Isteni lett. Nekem 32 gombóc lett ebből a mennyiségből. Azt hittem, egy életre le kell mondani a kedvencemről.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Köszönöm szépen a receptet. Tavaly már kipróbáltam és mindenkinek nagyon ízlett. Próbaképpen pár gombócot kifőzve, de zsemlemorzsa nélkül lefagyasztottam és télen frissen zsemlemorzsába forgatva ettünk Fantasztikus és egyben gyors étel. Idén is sok cukkinink terem. Épp most lettem készen az idei téli adaggal, mivel tavaly nagy sikere volt, most többet csinálunk. Még egyszer köszönöm a finom receptet :-). Tímea

    VálaszTörlés