2017. június 25., vasárnap

Ratatouille, lecsó franciásan

Imádjuk a lecsót, de tegnap csavartam rajta egyet és ezt a franciás verziót készítettem el. Nemcsak szemet gyönyörködtető, isteni az illata, de ízeiben is pazar. Tésztával tálaltam, de gabonaköret vagy friss kenyér is kitűnő hozzá. Tehetünk alá kolbászt, vagy adhatjuk sült hús kísérőjeként is. 
A húsmentes verzióhoz, az ebéd mellé, jár egy régi, a férjem baráti társaságából származó andoma is. Kiszedi a feleség a zöldséges  ebédet, mire a férje méltatlankodva így szól: - Drágám, én csak köretet kaptam!


Hozzávalók
A fűszeres szószhoz
1 fej hagyma
4 paradicsom
2 gerezd fokhagyma
kevés olaj

kakukkfű
oregano

A zöldségkoszorúhoz
1 kisebb padlizsán
1 cukkini (ha tehetjük tegyünk bele sárgát is, sajnos ezúttal nekem nem sikerült beszereznem)
3 paradicsom
3 fej lila hagyma

frissen őrült bors
olívaolaj
kakukkfű
oregano


A sütőt 180 fokra előmelegítettem. Egy kisebb lábasban vizet forraltam és négy megmosott paradicsomot beletettem. Pár percig a forró vízben tartottam, majd hideg vízbe tettem. Mikor lehűltek a héjukat lehúztam és 1x1cm-es kockákra vágtam őket. A hagymát finomra vágtam, kevés olajon megfonnyasztottam, rádobtam a paradicsomot, sóztam, boroztam, belezúztam a fokhagymákat és összeforraltam. Nem kell főzni, elég, ha rottyan egyet. Sütőtálba öntöttem, friss kakukkfüvet, oreganot tépkedtem rá. 


A meghámozott hagymát, megmosott, szárazra törölt paradicsomot, cukkinit, padlizsánt karikára vágtam és szorosan az előkészített paradicsomra raktam. Tetejét olajjal meglocsoltam, oreganoval megszórtam és alufóliával lefedve sütőbe tettem. Egy órán át sütöttem, az utolsó 20 percben fólia nélkül.


Természetesen készülhet serpenyőben is. Kerülhet bele kaliforniai paprika is, a lényeg az, hogy a padlizsán, cukkini, hagyma, paradicsom aránya közel azonos legyen, hasonló nagyságú kockákra vágva. Kakukkfű, oregano helyett készíthetjük bazsalikommal, zsályával, babérral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése