2016. december 10., szombat

Baci di dama - Hölgyek csókja

A Baci di dama, azaz a Hölgyek csókja egy tradicionális olasz aprósütemény. Elsősorban mogyoróból készül, de használhatunk hozzá mandulát, diót, sőt akár mindhármat vegyesen. 
Hogy ünnepi hangulatba hozzam a süteményt, egy kis narancshéjat adtam hozzá, ami igazán jól passzol mind a mogyoróhoz, mind a tölteléknek használt csokoládéhoz. 
Mivel nemcsak nagyon finom, de jól eltartható is, ezért ideális gasztro ajándék lehet.


Hozzávalók/40 darabhoz
150g török mogyoró
150g liszt (40g sima, 110g tk. búza)
120g vaj
100g nyírfacukor
1 tojás sárgája
fél narancs héja
100g 80%-os étcsokoládé


A mogyorót megpörköltem, a barna héját papírtörlővel ledörzsöltem. Késes aprítóba tettem és a nyírfacukorral finomra daráltam. Keverőtálba öntöttem, hozzáadtam a vajat, lisztet, narancshéjat, tojássárgáját és összedolgoztam. A kész tésztát fóliába csavartam és egy órára hűtőbe tettem.
Az áthűlt tésztát 6g-os darabokra osztottam, apró golyókat formáztam, és papíros sütőlemezre raktam. 20 percre visszatettem a hűtőbe, hogy a tészta megtartsa alakját.
A sütőt 180 fokra előmelegítettem, majd a tésztát 15 perc alatt megsütöttem. 
A csokoládét vízgőz felett megolvasztottam, majd pár csepp vízzel összeugrasztottam. Ugrasztott csokival azért könnyebb összetölteni a süteményt, mert nem folyik, azonban ügyeljünk rá, hogy ne adagoljuk túl a vizet, mert akkor túl kemény lesz a töltelék.  Sütőpapírból zsákot hajtottam, beletöltöttem a csokoládét és 1-1 félgömböt összeragasztottam. 


1 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem ezeket a recepteket, amik itt megjelennek,mert ezeket nagyszerű elkészíteni otthon.köszönöm

    VálaszTörlés