2015. december 31., csütörtök

Újévi malac

Minden kedves olvasómnak kívánok egészségben, szerencsében gazdag az új esztendőt! Legyen malacotok és főzzetek, süssetek továbbra is velem!


A malacokat a juhtúrós pogácsa tésztájából készítettem. A recept itt található. Természetesen más, sós pogácsatésztából is meg lehet csinálni.
A megkelt tésztát fél centi vékonyra nyújtottam. Egy 6cm-es kiszúróval kiszúrtam a malacfejeket, papíros sütőlemezre tettem őket, majd lekentem felvert tojással. Ezután mindegyik kapott egy orrot egy 2cm-es kiszúró segítségével. A füleket negyedelt 3,5cm-es korongból készítettem. Ismét lekentem tojással, majd 1-1 bors lett a malacok szeme, az orrlyukaikat egy hurkapálca végével formáztam.

A sütőt 180 fokra előmelegítettem és 15 perc alatt pirosra sütöttem a malackákat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése