2015. november 29., vasárnap

Sajtban sült tengeri halfilé

Pár éve egy karácsonyi vendégségben ettem először ezt az egyszerű, de nagyon finom halételt. Azóta rendszeres szereplő az asztalunkon, így bátran ajánlom azoknak, akik valami gyorsan elkészíthető ünnepi fogásra vágynak.


Hozzávalók, 4 főre
6 szelet tengeri halfilé, nálam alaszkai tőkehal

frissen őrölt bors
citromlé
200g tejszínes tömlős sajt
200g trappista sajt
1 gerezd fokhagyma
1 nagy csokor petrezselyem
olaj


A halfiléket megmostam, papírtörlővel leszárítottam, majd besóztam, borsoztam és meglocsoltam citromlével. Míg pihentek, a sütőt 180 fokra előmelegítettem. A trappistát lereszeltem, a petrezselymet finomra vágtam. A tömlős sajtot egy keverőtálba tettem, hozzáadtam a trappistát, petrezselymet, az összezúzott fokhagymát, borsot és alaposan összekevertem. 
Egy serpenyőben olajat forrósítottam és 2-2 percig sütöttem a halszeletek mindkét oldalát. Papírtörlőre szedtem, majd egy tűzálló kerámia tálba tettem őket úgy, hogy kissé fedjék egymást. Egyenletesen rásimítottam a sajtos masszát, az előmelegített sütőbe tettem, majd addig sütöttem, míg a sajt aranybarna nem lett. Zöldséges, barna basmati rizst készítettem hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése