2015. szeptember 20., vasárnap

Zöldséges tócsni

Nemrég, egy éttermi tányéron, köretként  felszolgált, hagyományos burgonyás tócsni láttán gondolkodtam el azon, hogyan is tehetném ezt magamnak is ehetővé. Persze megint a kedvenc alapanyagok oldották meg a kérdést: a zabpehely és a cukkini. No meg, hogy a szemet is gyönyörködtesse a dolog, egy kis répa.


Hozzávalók
200g apró szemű zabpehely
500g zöld, sárga cukkini és répa vegyesen
3 tojás
2 gerezd fokhagyma
bors

zsiradék a sütéshez


A cukkinit és a répát nagylyukú reszelőn lereszeltem és lesóztam. 10 percet pihentettem. A zabpelyhet elkevertem a tojással, zúzott fokhagymával, majd hozzáadtam a cukkinit, borssal ízesítettem. A cukkinit nem csavartam ki, mert fontos, hogy a massza kenhető legyen, de ne folyjon. 
Egy kisebb serpenyőben olajat melegítettem és egy nagy evőkanálnyi masszát elsimítottam benne. Mindkét oldalát aranybarnára sütöttem. Sütés közben a zsiradékot pótoltam. 
Fokhagymás tejföllel tálaltam.


Az alapötlért Fittkonyhának tartozom köszönettel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése