2015. szeptember 20., vasárnap

Áfonyahabos rolád

Már rég bespájzoltam a télire való áfonyából. Pénteken meglepetten láttam a piacon, hogy még mindig lehet frisset kapni. Más terveim voltak vele, de annyira zamatos, édes volt, hogy inkább ilyen szépen végezte.


Hozzávalók
A piskótához
5 tojás
100g liszt (70g őrölt zabpehely, durum)
1 mokkáskanál sütőpor
80 g nyírfacukor
1 evőkanál étolaj

A krémhez
250g mascarpone
250g tejszín
10g zselatin
80 ml hideg víz
30g nyírfaporcukor
1 kezeletlen citrom héja
citromlé, ízlés szerint
200g áfonya

nyírfaporcukor a díszítéshez


A tészta hozzávalóiból a szokásos módon piskótát sütöttem. A piskóta készítés aranyszabályait lásd egy korábbi bejegyzésben: itt. A kisült lapot vékonyan meghintettem liszttel és átfordítottam. Pár percet pihentettem és felcsavartam. Nem szükséges külön vizes ruhát használni, csavarjuk melegen a saját papírjával együtt.
Az áfonyát megmostam, jól lecsepegtettem, majd a felét összeturmixoltam. Pár szemet félretettem a díszítéshez. Az alaposan lehűtött tejszínt kemény habbá vertem. A zselatint fémtálkába tettem és hideg vízzel beáztattam. A piskótalapról lesepertem a lisztet, lehúztam róla a papírt. Bőrös felével felfelé rátettem egy tiszta sütőpapírra, a szélét késsel kiegyenesítettem.
A mascarponét keverőtálba tettem, hozzáadtam a nyírfaporcukrot, összeturmixolt gyümölcsöt, citromhéjat, majd a tejszín harmadával elkevertem. A zselatint vízgőz felett felolvasztottam. A krémhez óvatosan hozzákevertem a maradék habot, citromlével ízesítettem, majd belekevertem a zselatint. 
A krémből egy habkártyányit félretettem. A többit a lapra tettem, egyenletesen elkentem, rászórtam az áfonyát, és feltekertem. A sütőpapírba becsavartam, ügyelve arra, hogy a piskóta széle a rolád alá kerüljön. Hűtőszekrénybe tettem és szeletelés előtt két órát pihentettem. Vékonyan meghitettem porcukorral, majd a félretett krémmel és gyümölccsel díszítettem. 


Egy kis segítség azoknak, akik tartanak a zselatintól. Pár apróságot átgondolva, nagyon egyszerű vele bánni. A krém, amibe belekeverjük relatív hideg. Ha a zselatinunk nem elég meleg, akkor kicsapódik és csomós lesz. Ha viszont túl forró, akkor megolvaszthatja a krémet és az elfolyhat. Ezért kell megtalálni azt a hőmérsékletet, ami a kézmelegnél erősebb, de még nem forró. A zselatint mindig lassú sugárban, a krémet folyamatosan keverve, öntjük a krémhez, ügyelve rá, hogy keverés közben minél kevésbé törjük össze a habot.


1 megjegyzés:

  1. köszönöm a receptet, a piskóta telitalálat, pont az ilyenek kellenek nekem, hogy túléljem az életmódváltást! azt hiszem, még sokszor foglak linkelni a következő hónapokban:))

    http://kicsikatokukta.blogspot.hu/2015/10/afonyas-poharkrem.html

    VálaszTörlés