2015. január 9., péntek

Kapros karalábéleves, húsgombóccal

Bár a zimankó enyhülni látszik, de jól jöhet egy csésze forró leves. A karalábé levest apró húsgombócokkal tettem tartalmasabbá és egy kis kaporral is megbolondítottam. Másnap lesz igazán finom, mikor összeérnek az ízek.


Hozzávalók
1 közepes karalábé
2 szál fehérrépa
3 szál sárgarépa

bors
zsiradék

Habaráshoz
40g durum liszt
200g tejföl

A gombócokhoz
200g darált sertéshús
1 kisebb tojás
15-20g apró szemű zabpehely
1 gerezd zúzott fokhagyma

bors
egy kis csokor kapor


A zöldségeket meghámoztam, a fehér- és sárgarépát felkarikáztam, a karalábét kisebb hasábokra vágtam, úgy hogy méretben passzoljanak a répákhoz. Sóztam, borsoztam, pici olajjal és vízzel lefedve félig megpároltam őket. 
Közben elkészítettem a gombócokat. A darált húshoz adtam a tojást, zúzott fokhagymát, sóztam, borsoztam és összedolgoztam a zabpehellyel. A zabpehellyel bánjunk csínján, hogy ne vegye fel a húsban található összes nedvességet, szaftosak legyenek a gombócaink. Miután a zabpehely kicsit megszívta magát, vizes kézzel körülbelül meggy nagyságú gombócokat formáztam, és egy fóliával letakart tálcára tettem.
A párolt zöldségeket felengedtem vízzel úgy, hogy 2l levest kapjak. Felforraltam és a levesbe tettem a gombócokat. Míg a  gombócok főttek összeállítottam a habarást. A habarásba egy merőkanálnyit tettem a forró léből és hozzákevertem a leveshez. Habarás után még öt percet főztem, végül beletettem a finomra vágott kaprot és a újra sóztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése