2014. október 26., vasárnap

Sajtos zabfalatok

Állandóan kutatom a megoldásokat a kis étkezés dilemmára. Szerencsére ezt a receptet keresni sem kellett, egy ismerősöm osztotta meg nemrég a kedvenc virtuális baráti társaságomban. Más teendő nem volt, mint átalakítani a saját ízlésem szerint, mert úgy gondolom, a sajtos kekszeknek mindig jót tesz valamilyen karakteresebb sajt.


Hozzávalók
60 g trappista sajt
60 g ementáli sajt
110 g zabpehely
50 g Graham liszt
120 g tejföl
1 tojás
frissen őrölt bors
só ízlés szerint

A sajtokat lereszeltem, felét finomra, felét nagy lyukú reszelőn. Hozzáadtam a többi komponenst, majd összegyúrtam. Fél órára hűtőszekrénybe tettem. 180 fokra előmelegítettem a sütőt. Mivel azt szerettem volna, hogy tényleg falatok legyenek a kekszeim, ezért körülbelül 12 g-os, fél diónyi darabokat vettem a tésztából és vizes kézzel lapos korongokat formáztam. Papíros sütőlemezre tettem őket és megsütöttem. Hogy a kekszek igazán ropogósak legyenek, lekapcsoltam a sütőt és bukóra nyitott ajtónál kicsit szárítottam őket.



A recept amit átdolgoztam:  http://terikonyhaja.blogspot.hu/2012/07/zabpelyhes-sajtos-taller.html 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése