2014. szeptember 21., vasárnap

Lapos keksz, azaz szezámos-mákos kréker

Közkívánatra egy gyorsan elkészíthető, könnyen csomagolható kréker, amely nálunk, kislányom ötlete révén, lapos keksz néven fut. Ha társaságnak kínáljuk érdemes dupla adagot készíteni, mert abbahagyhatatlan!


Hozzávalók
300 g liszt (100 g durum, 200 g Graham liszt)
2,5 teáskanál só
150 g zsiradék (120 g vaj, 30 g sertészsír)
120 g létejszín (állati, hab)
20 g szezámmag
20 g egész mák
kevés szezám a szóráshoz

A vajat, zsírt a liszttel, sóval elmorzsolom, hozzáadom a tejszínt, magokat és egynemű tésztává gyúrom. Fóliába csomagolom, és minimum fél órára hűtőbe teszem.
A tészta harmadát kiveszem a hűtőből, lisztezett nyújtótáblán 2 mm vékonyra nyújtom, a tetejét vizes kézzel végigsimítom, megszórom szezámmal, és a nyújtófát végiggörgetem rajta. Így a szezám nem fog leperegni róla. Ha sósabb kekszet szeretnék vékonyan meghintem sóval. Hullámos szélű derelyevágóval háromszögekre (tetszőleges formára) vágom, papíros sütőlemezre teszem és 180 fokra előmelegített sütőben 8-10 perc alatt megsütöm. Az én sütőmmel szükség van 1-2 perc légkeverésre is, hogy szép piros legyen, de ezzel nagyon óvatosan, mert igen könnyen megég.
Míg az első adag tészta sül, addig kis adagokban elkészítem a többi tésztát is.

Ötlet innen: http://www.egycsipet.hu/2012/12/makos-szezamos-kreker-szilveszterre.html

2 megjegyzés:

  1. Kedves Edina! Karácsony óta már nem tudom hányadjára sütöm meg ezt a kréker. Karácsonykor a vendégek is folyamatosan ezt majszolták, a kétévesem is rajong érte (ma is kellett sütnöm), szóval nagyon köszönöm! Egy kérdésem lenne, hogy milyen sertészsírt használsz, ugyanis nyugodt szívvel sütöttem eddig azzal, amit az Aldiban találtam, erre látom, hogy max.130 fokot ír rajta, és hát, 180 fokon sütöttem. Köszi előre is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Noémi_Ruth, először is elnézésedet kérem, hogy csak most válaszolok! Elsősorban Lidl-ben vásárolok. Megnéztem az ottani zsírt, azon nincs ilyesmi. Nekem azért fura ez, hisz zsírt/tepertőt is magas hőmérsékleten sütik ki. Nemrég ettem egy nagyon jó vidéki étteremben, ott pl. a rántott húst zsírban sütik...

      Törlés